-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:41705 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:31

دلايل قداست بيت المقدس براي مسلمانان چيست؟ و چه تفاوتي بين صهيونيست ها و ديگر يهوديان وجود دارد؟
يت المقدس از نظر اعتقادات و علايق مذهبي جايگاه والايي دارد. سه دين بزرگ اسلام، مسيحيت و يهود براي آن موقعيت ويژه اي قائل هستند. به اعتقاد يهود هيكل و عبادتگاه حضرت سليمان در آن بوده است پيامبر بزرگ الهي حضرت عيسي در آنجا حضور يافته و خطابه هايي القاء نموده است و مدفن بسياري از پيامبران الهي در آن مكان مقدس مي باشد. {Tالف) علت قداست بيت المقدس براي مسلمين: T} در سيزده سال اول بعثت كه پيامبر(ص) در مكه زندگي مي كردند، مسجدالاقصي در بيت المقدس قبله اول مسلمين بود ومعراج پيامبر اكرم(ص) هم از مسجدالحرام به مسجدالاقصي بوده و از آنجا به معراج رفتند. قرآن كريم مي فرمايد: {A{/Bسُبْحانَ اَلَّذِي أَسْري بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِنَ اَلْمَسْجِدِ اَلْحَرامِ إِلَي اَلْمَسْجِدِ اَلْأَقْصَي اَلَّذِي بارَكْنا حَوْلَهُ {w1-14w}{I17:1I}/}A}، {V(اسراء، آيه 1)V} كه هم به جريان معراج پيامبر از مسجدالاقصي و هم به مبارك و مقدس بودن بيت المقدس اشاره دارد. از نظر تاريخي نيز بيت المقدس سمبل سرزمين فلسطين مقدس و مظلوم است و خاطره اشغال و ظلم و ستمي كه صهيونيست ها در حق مردم فلسطين روا داشته اند، مي باشد. بيت المقدس رمز و سمبل آزادي و آزادگي و استقلال براي ملت فلسطين و سمبل پايداري اسلام و مسلمين از منظر مسلمانان جهان است. گذشته از اين: 1- از ديدگاه حقوقي و رعايت جانب حق و انصاف و عدالت مي دانيم كه ملت فلسطين در اين سرزمين سكونت داشته است. گروهي سياست باز با طرح «سرزمين موعود» و به راه انداختن جنبش صهيونيستي در آغاز خواستند يهود را به كشورهاي آفريقايي مانند اوگاندا و آفريقاي جنوبي بكوچانند (و همين مطلب نشان مي دهد كه اين شعار كه فلسطين سرزمين موعود يهود است شعار متأخر و مجعولي است و براي اهداف سياسي ساخته و پرداخته گرديده و يا واقعيت سياسي - تاريخي جنبش صهيونيستي انطباق ندارد). پس از آن متوجه فلسطين شده و با قرارهاي پنهاني و زد و بندهاي سياسي با دولت انگليس كه در آن زمان قيمومت فلسطين را بر عهده داشت در سرزمين فلسطين جاي پا باز نمودند و با تشكيل گروه هاي مسلح تروريستي و قتل و غارت و ارعاب و اجبار زمين هاي مردم فلسطين را به انحاء گوناگون (خريد و يا بيرون نمودن و غصب و اشغال) متصرف شدند و سپس ادعا نمودند كه سرزمين فلسطين در صدها سال قبل به يهود تعلق داشته است غافل از اين كه اگر قرار است تعلقات تاريخي و حضور يك قوم در سرزمين خاصي به معناي ملكيت آن سرزمين باشد اولاً به تصريح همين تورات كنوني قبل از يهود اقوام فلسطيني در سرزمين فلسطين حضور داشته اند و ثانياً تمامي اروپا در تصرف كشور «روم» و مقدار زيادي از آسيا و آفريقا و اروپا در تصرف كشور ايران بوده است و هيچ عقل سليمي نمي پذيرد كه اين سابقه تاريخي بمعناي حاكميت و ملكيت بر متصرفات گذشته و از دست داده شده باشد. قطعنامه هاي سازمان ملل نيز اشغال تمامي سرزمين فلسطين و بخصوص بيت المقدس را به رسميت نشناخت (گر چه متأسفانه اشغال قسمت هايي از اين سرزمين را به رسميت شناخته است). بنابراين بيت المقدس سمبل حق و عدل و انصاف و مظلوميت نيز مي باشد و پذيرش سلطه صهيونيستي بر آن بمعناي همراهي با زور و غصب و اشغال و تروريسم است. 2- از نظر سياسي نيز همانطور كه گفته شد بيت المقدس سمبل پايداري جهان اسلام در برابر ظلم و ستم و اشغال است و مقاومت در برابر غصب و پذيرش غصب و اشغال در اين قسمت از جهان بمعناي پذيرش اصل غصب و اشغال و تروريسم در ديگر نقاط جهان خواهد بود و عواقب سوء آن دامن گير كشورهاي منطقه خواهد شد. رژيم صهيونيستي يك دولت متعارف در صحنه بين المللي و يا منطقه اي نيست دولتي است كه بنياد آن بر غصب و تروريسم و آدم كشي و جنگ و تجاوز بوده است و امروزه حتي معاهداتي كه خود امضا نموده است را رعايت نمي نمايد و از ديدگاه تئوريك نيز انسان هاي ديگر را داراي حقوق انساني نمي داند و چنانچه كمترين فرصتي در اختيار آن قرار گيرد از هيچ عهدشكني و تجاوز و نفوذ و استثمار كشورهاي منطقه خودداري نخواهد كرد. سازش اعراب و اسرائيل صلح و سازش عادي بين دو كشور نيست. اولاً همانطور كه گفته شد اسرائيل كشوري بي بنياد و نامشروع است و زائيده استعمار و چپاول گران جهاني در منطقه مي باشد. ثانياً كار به سازش پايان نمي يابد و اين سازش مقدمه نفوذ سياسي، اقتصادي، فرهنگي و اطلاعاتي اسرائيل در كشورهاي منطقه و به معناي پذيرش سلطه همه جانبه اسرائيل در منطقه خواهد بود. گذشته از جهات ديني و اعتقادي و آرماني و انقلابي كه به جاي خود بسيار مهم و درست است از نظر منافع سياسي نيز پذيرفته نيست دشمني كه جز به عجز و اسارت و نابودي ما نمي انديشد تا كنار مرزهاي ما حضور بيابد از ديدگاه ژئوپلتيكي در منطقه خاورميانه پذيرش قدرتي نامشروع و سلطه گر و متجاوز كه به هيچ يك از عهود و مقرارت بين المللي پايدار نبوده و اعتقاد به اسارت و بندگي ملل ديگر دارد قابل قبول نيست. يا امنيت و آرامش منطقه را به خطر مي اندازد و يا امنيت و آرامش گورستان را بر آن حاكم خواهد نمود به عنوان نمونه مي توان بحران آب در منطقه خاورميانه را مورد ملاحظه قرار داد و رژيم صهيونيستي با ايجاد كشاورزي مدرن مقادير عظيمي از آب منطقه را به خود اختصاص داده و موجب بحران كم آبي براي مردم عرب و فلسطيني گرديده است و از شرايطي كه براي سازش تعيين نموده و در اولويت قرار مي دهد مسئله آب منطقه است. چنين سازشي، سازش عادي بين دو دشمن و خصم نخواهد بود بلكه سازشي با منافع يك طرفه و به نفع طرف صهيونيستي مي باشد. {Tب ) تفاوت صهيونيسم با يهود: T} صهيونيزم يك پديده سياسي با آرمان هاي جاه طلبانه، نژادپرستانه و استعمارگرانه است كه زير پوشش مذهب يهود، جلوه مذهبي به خود مي گيرد و مي كوشد به عنوان ناجي قوم يهود اهداف خود را دنبال نمايد و با اين مسأله غصب فلسطين و جنايات خود در اراضي اشغالي را توجيه نمايد، در واقع صهيونيست ها مدعيان دروغين پيروي از حضرت موسي مي باشند. برخي از علماي يهود نيز از تفكرات اعمال و رفتار و جنايات صهيونيست ها اعمال برائت كرده و با آن به مخالفت برخواسته اند. براي آگاهي بيشتر ر.ك: 1- فلسطين از ديدگاه امام خميني، ص 5 2- ارتباط صهيونيستي،آلود. م. ليليانتال، ترجمه: سيد ابوالقاسم حسيني ج ) واژه صهيونيسم Zionism: صهيونيسم، جنبش يهودي براي به وجود آوردن جامعه و كشور خودمختار يهودي در فلسطين. نام اين جنبش از «كوه صهيون» (آرامگاه داود نبي) گرفته شده كه در اورشليم قرار دارد. صهيونيسم صورت دنياپرستانه، ملت پرستانه و نژادپرستي از يهوديت است و خود را برتر از ساير اديان و ملت ها مي دانند و انسان هاي ديگر را داراي حقوق انساني نمي داند و چنانچه كمترين فرصتي در اختيارش قرار گيرد از هيچ عهدشكني و تجاوز و نفوذ و استثمار كشورهاي منطقه خودداري نخواهد كرد و داعيه مالكيت از نيل تا فرات را دارد. صهيونيسم جديد با حمايت كشورهاي استعمارگر مانند انگلستان و بعد آمريكا به وجود آمد و هدف از آن غصب فلسطين و تشكيل دولت اسرائيل به عنوان حامي منافع اقتصادي سياسي، نظامي و امنيتي قدرت هاي بزرگ در قلب جهان اسلام بود. براي آگاهي بيشتر ر.ك: 1- پرونده اسرائيل صهيونيزم سياسي،روژه گارودي 2- اختاپوس صهيونيسم،عبدالرحمن الرفاعي فؤاد، ترجمه: صلاح الدين عباسي 3- صهيونيسم، نژاد پرستي عريان،شاهاك اسراييل، ترجمه: اصغر تفنگساز 4- صهيونيسم در فلسطين،ميري جريس، ترجمه: منوچهر فكري 5- صهيونيسم،عبدالوهاب 6- مسأله فلسطين و ماهيت طرح صهيونيسم،راشد الغنوشي، ترجمه: سيد هادي خسروشاهي 7- صهيونيسم،يوري ايوانف 8- سرگذشت فلسطين يا كارنامه سياه استعمار،اكرم زعير، ترجمه: اكر هاشمي رفسنجاني 9- جهان زير سلطه صهيونيسم،سپاه پاسداران انقلاب اسلامي 11- افسانه هاي بنيانگذاران اسرائيل،روژه گارودي 12- محاكمه آزادي،روژه گارودي 13- بررسي سير تحول دولت در سرزمين فلسطين،اسداللَّه رضايي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.